Göteborgstårtan


Endel tårtor vill inte bli bakade, detta var en av dom. Vet inte hur måga gånger jag fick göra om.
Jag hade för mig att deras logga såg ut på ett helt annat sätt med helt andra färger, så jag hade en helt annan tårta i huvudet när jag skulle sätta igång. Så döm om min förvåning när jag fick fram helt annat på google.
Om jag är fotbollsintresserad? Jo men visst, fruktansvärt ;) (eller kanske inte  haha)



Jag borde verkligen inte visa upp denna hemska "tårtan"
Men... (nu kommer uräkterna hagla)
Jessica ville ha en moccatårta. Och denna är till samma kalas som fotbollstårtan. Och eftersom jag inte hann båda innan jag började jobba fickjag göra denna när jag slutat på kvällen, så detta är ett nattverk.
Bottnarna fick jag bända ur formarna och moccakrämen blev så lös så jag blev tvungen att göra om den.
Den blev inget vacker så jag försökte pimpa upp den med en ros, vilket gjorde saken än värre, så det ser ut som en pensionärstårta.
(För den som undrar är det mandelspån längs kanten)
Är det någon som kan göra moccatårta så är den min faster! Hon är en riktig hejare på det. Så nästa gång får Jessica be henne istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0