My birthday

Det var riktigt längesen det blev något inlägg på denna bloggen. Men jag har faktiskt inte gjort en enda tårta på hela sommaren! Skandal. Men nu i helgen har jag fyllt år (huvaligen!) Så då blev det lite tårtbak, dock inget avancerat.

Jag hade tre olika sorters tårtor som jag ville testa att göra, och ni som känner mig vet ju att jag har lite beslutsångest (lite lite bara...) Därför tog jag lite av varje från dessa tre och gjorde till en tårta. Den består av fyra bottnar varav två choklad och två vanlij med mandelsmak. Så är den fylld med en mascarponecreme med jordgubbssmak.

 

 

Inte den snyggaste tårtan precis, men vad fasen den fick duga.

Eftersom man aldrig vet hur det blir när man expirementerar så är det bäst att ha en backup. Därför gjorde jag även en cheescake.

 

Förra helgen fyllde pappa år. Då fick han en citron och chokladtårta. Tyvärr får jag inte ur bilden på den ur min mobil...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0